kolmapäev, 25. november 2015

Tahvelarvuti kasutamine muusikatunnis

Kasutasin muusikatunnis HITSA poolt muusikakuu  raames tutvustatud äppi Music Composition.
Äpi kasutamise eesmärk oli tutvustada programmi, mille abil saab noote sisestades kuulata laulu viisi (aitab kodus laulu iseseisvalt õppida!) ja omaloominguga tegeleda. Lisaks annab äpi kasutamine paremini aimu, kuidas oma noodikirja alaseid teadmisi praktikas rohkem kasutada.
Viisin läbi 2 tundi 8. klassis, kus õpib 14 õpilast.
Äpiga tutvumiseks kulus üks 45 min tund.
Tutvumiseks oli õpilastel järgmine ülesanne:
Õpetaja poolt koostatud töölehel oli 4 tuntud lastelaulu, milles olid puudu laulude pealkirjad ja mõned noodid (oli noodi tähtnimi). Õpilased pidid kõigepealt sisestama programmi õiged noodid ja rütmid ning siis muusikat kuulama ja ära arvama puuduolevad noodid ning need töölehele kirjutama. Viimasena lisama laulu pealkirja. Ülesanne täideti 100 %.
Huvitav oli jälgida, kuidas pärast esimest 10 min tekkisid õpilaste hulgas uued õpetajad ja minu roll järjest taandus.
Teises tunnis, kui programmi kasutamine oli juba tuttav, tuli lahendada keerulisem ülesanne.
Õpetajal oli ette valmistatud 2 töölehte. Ühel lehel oli talveluuletus silbitatud kujul luuletus ja teisel lehel noodijoonestikul taktidesse jagatud tekst.
Õpilaste ülesanne oli tekst rütmistada (tegime seda ühiselt) ja mõelda Music Compositioni abil  luuletusele viis. Pärast tuli viis kirjutada teksti kohale noodijoonestikule. Lapsed jõudsid valmis vaid salmi viisi. Refrään jääb järgmiseks tunniks. Seega, kasutan seda äppi kolmel järjestikusel tunnil.

Tunnid on olnud õhinapõhised st ükski õpilane millegi muuga ei tegelenud ja kõik olid innukalt ametis!




Tunnid viis läbi  õpetaja Anne Rätsep.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar